PENJELASAN EINA AZMAN PARKING KERETA DI PETRONAS

PENJELASAN EINA AZMAN PARKING KERETA DI PETRONAS

EINA AZMAN JELASKAN ISU PARKING KERETA BUMBLEBEE DI PETROL PUMP BELI SUBWAY | Semalam, warga maya digemparkan dengan sikap seorang artis wanita yang meletakkan keretanya di petak petrol pump menjadi viral sehingga menimbulkan pelbagai respon dari orang ramai.

Hari ini, Eina Azman dengan hati terbuka memberikan penjelasan mengenai dakwaan yang disebarkan oleh seorang lelaki yang tidak bertanggungjawab itu.

"Pada yang tak tahu tu tolonglah jangan tokok tambah. Eina cuma nak tanya satu soalan saja,

"Pernah tak anda pergi isi minyak lepas tu masuk dalam beli makanan?"

Terima kasilah pada semua yang mengata dan menghina saya dan suami. Semoga Allah merahmati kamu semua :)" - Eina Azman

Demikianlah penjelasan dari Eina. Nyata saksi yang juga si perakam gambar telah berprasangka buruk terhadap pasangan ini sehingga menimbulkan fitnah.

DUA JENIS PEMANDU PALING BAHAYA DI JALAN RAYA

JENIS PEMANDU PALING BAHAYA DI JALAN RAYA

DUA JENIS DRIVER PALING BAHAYA ATAS JALAN RAYA | Aku dah lama tak menunggang motosikal. Kali terakhir aku menunggang motosikal adalah bila anak pertama aku masih lagi bersuai 6 bulan. Aku lambat dapat lesen kereta. Umur 28 baru aku mohon lesen kereta.

Dari usia 18 tahun hinggalah ke 28 tahun, aku ke mana-mana, tunggang motosikal je. Meredah hujan dan panas. Meredah matahari terik, meredah air lecak hujan. Melayan mana-mana mamat yang nak ajak aku racing.

Menunggang motosikal membuatkan kita praktis deria pemanduan supaya kita lebih peka dengan sekeliling. Serius! Kalau aku Pengarah JPJ, aku wajibkan semua pemandu ambil yang nak memohon lesen kereta diwajibkan mohon lesen motosikal setahun sebelum mohon lesen kereta. Agar mereka faham, psikologi penunggang motosikal yang sebenar dan pastinya mereka akan lebih peka dengan golongan pengguna motosikal.

Dengan menggunakan pengalaman luas sebagai mat motor dan pengalaman memandu kereta selama 4 tahun, aku boleh simpulkan, ada dua jenis golongan pemandu kereta yang merbahaya dan lesennya patut dikaji semula.

Nombor 1 - Sekumpulan Gadis IPT Melayu Yang Nak Keluar Shopping

Golongan ini cukup bahaya pada zaman dahulu. Tetapi sekarang, impaknya semakin membahayakan kerana sebelum² ini, kawan² mereka boleh tolong tengokkan kiri dan kanan, mana tahu terlanggar kereta lain dekat blind spot. Sekarang ni, oleh kerana kawan² dia pun sibuk melayan WhatsApp dan messaging sambil seorang designated driver kena drive dan pantau jalan seorang diri, possibility terlibat dalam kemalangan adalah sangat tinggi. Nak kenal golongan pemandu macam ini, senang je.

Dia hampir terlanggar kau, kemudian bila kau hon atau maki dia, barulah dia terkejut dan kemudian buat² muka blur. Itu cara kau nak kenal diorang ni. Kau mesti kena hampir dilanggar dulu.

Tapi, cara yang lebih senang untuk mengenali golongan ini, perhatikan cara pemanduannya. Pemandu dia pandu kereta dengan mengelabah sampai dagu diletak pada stereng nak tengok jalan. entah macam mana dia pusing stering pun aku tak nak tahu.

Ciri-ciri identiti:

  • Bertudung
  • Ramai dalam satu kereta
  • Menggelabah hanya selepas dia nak terlanggar kau dan terlalu gelabah sehinggakan untuk elak kau, dia nak bantai kereta lain.
  • Diorang akan terkejut dan menggelabah dalam satu detik yang sama dan synchronized.
  • Jika driver dia keseorangan, dia akan pandang depan dan depan dan depan SAHAJA sepanjang perjalanan tanpa tengok kiri kanan langsung.


Nombor 2 - Amoi 30 an Yang Bajet Dia Amoi Tapi Dia Ah So

Golongan ini lebih merbahaya dari golongan pertama. Dia mengalami masalah yang sama macam seperti golongan Gadis IPT. Cuma kepala dia akan disandarkan kepada kusyen dan badan dia akan keras melekat pada kusyen.

Muka bajet cun. Selalunya mereka memandu kereta seperti Toyota Vios ataupun Honda City kurniaan ayah mereka. Mereka juga akan memandu dengan laju untuk sampai ke destinasi lebih awal dari yang lain.

Identiti dia paling utama?

Tangan kat stereng sepanjang masa sehingga keras tangan dia kat situ dan bahu disandarkan ke kusyen sampai melekat. Oh, muka nak cari gaduh.

Ciri-ciri identiti:

  • Ah So yang perasan Amoi
  • Bawa kereta seorang diri
  • Langsung tak menggelabah walaupun dia nak terlanggar orang lain sebab dia hanya concernkan diri dia aje sampai destinasi.
  • Kalau berlaku eksiden, yang akan dipersalahkan adalah kau, wiper kereta dia, sport rim orang lain, bangunan yang reflectionnya tinggi dan pelbagai lagi punca lain.
  • Akan drive keseorangan dengan muka kononnya "masa itu emas."
  • Bila dia drive, tangan dia akan lurus memegang stereng. Bukan setakat itu saja, bahu juga tidak pernah meninggalkan kusyen seat kereta kerana dikhuatiri tangan akan terlepas dari stereng.


Kenyataan di atas agak seksis bukan?  Mesti korang tertanya-tanya, mana contoh pemandu lelaki yang merbahaya? Ada. Tapi 9/10 orang yang nak langgar aku, selalunya adalah perempuan.

Bawa kereta tangan jangan keras. Jangan letak dagu kat stering, nanti kau tak cukup kuat untuk turn stering kalau ada apa² kecemasan. Tengok kiri kanan. Jangan 100% bergantung dengan side mirror apatah lagi side mirror Proton Persona first version yang sampah. Tengok blind spot. Pusingkan tengkuk tu!

Itulah benda paling berharga yang kau belajar bila kau bawa motor ni. Bawak motor ajar kau pusing tengkuk tengok blindspot.  Kena jaga. Kau langgar orang kau sakit, kau kena langgar kau sakit. Jadi awareness tu lain sikit compare dengan bawak kereta ni.

Aku cakap serius ni.

Kalau aku Pengarah JPJ, tiap² orang kena mohon lesen motor dulu setahun sebelum mohon lesen kereta.

NAZRI TIDAK AKAN PIJAK SABAH TANPA PENGAWAL PERIBADI

NAZRI TIDAK AKAN PIJAK SABAH TANPA PENGAWAL PERIBADI

NAZRI TEGAS TIDAK AKAN SABAH SABAR TANPA PENGAWAL PERIBADI | Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz menegaskan beliau tidak akan berkunjung ke negeri di bawah bayu itu tanpa ditemani oleh pengawal peribadi.

Dipetik dari Sin Chew Daily,

“Tanpa pengawal peribadi, saya tak akan pergi ke timur Sabah,”

Malah beliau turut berkata dirinya tidak akan dapat tidur dengan nyenyak ketika melawat negeri di kepulauan Borneo itu. Ini kerana, kewujudan Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESSCOM) telah menunjukkan bahawa kawasan berkenaan tidak selamat.

Nazri juga dilaporkan berkata, lebih baik bersikap jujur terhadap perkara itu daripada menyembunyikannya.

Selain dari mempromosikan pelancongan, beliau juga bertanggungjawab memastikan keselamatan pelancong di Malaysia.

“Saya hanya akan bercakap benar, walaupun di parlimen. Sesetengah orang tidak gembira tetapi itu utusan mereka,” katanya. 

Terdahulu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, menafikan dakwaan menteri berkenaan dan masih ramai  lagi pelancong asing datang berkunjung di negeri itu.

KISAH BENAR ANTARA DUA DARJAT

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

8 KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT ANTARA DUA DARJAT | Dahulu kami pernah menyiarkan senarai perkahwinan ala fairytale di Malaysia. Kali ini, kami senaraikan pula beberapa artis yang pernah (atau masih) bertemu jodoh dengan kerabat diraja. 

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

Norizan dan Sultan Yusof (Sultan Perak)

Antara kisah klasik percintaan antara selebriti dan kerabat diraja. Perkahwinan aktres terkenal sekitar tahun 50an ini dengan Sultan Yusof mengangkatnya sebagai Permaisuri Perak untuk beberapa ketika. Namun jodoh mereka berakhir dengan perceraian.

Sebentuk cincin biru yang kini disimpan di Arkib Negara Malaysia adalah antara kenangan cinta Sultan Yusof kepada Norizan ketika kasih mereka bertaut.

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

Maria Menado dan Sultan Abu Bakar (Sultan Pahang)

Primadona filem Melayu ini dahulunya pernah digelar Grace Kelly Malaysia, setelah bertemu jodoh Sultan Pahang, Almarhum Sultan Abu Bakar. Sebaik mendirikan rumah tangga, beliau membuat keputusan meninggalkan dunia lakonan dan mengakui tidak pernah menyesal dengan keputusan itu.

Perkahwinan Maria dengan Almarhum Sultan Abu Bakar dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Tengku Norashikin, Tengku Idris dan Tengku Baharuddin. Cinta mereka dibawa hingga ke akhir hayat baginda, yang mangkat pada tahun 1974.

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

Rafeah Buang dan Tengku Asmawi (kerabat diraja Pahang) 

Penyanyi wanita yang terkenal dengan kejelitaan dan suara lemak merdu, Rafeah Buang, juga antara yang bertuah dipilih menjadi suri seorang kerabat.

Rafeah mengahwini  kerabat diraja Pahang, Datuk Tengku Asmawi Tengku Hussain pada tahun 1971. Maut memisahkan mereka apabila Rafeah meninggal dunia akibat barah payudara pada tahun 2002.

Rafeah dikenang sebagai isteri yang sangat setia dan tidak pernah bersikap meninggi diri biarpun hidup diselimuti kemewahan dan kebahagiaan. Hasil perkahwinan ini, mereka dikurniakan Tengku Ahmad Ashraff, Tengku Khairil Ashraf dan Tengku Amirul Ashraf serta seorang anak angkat, Nurul Iman Saleha.

Tengku Amirul Ashraf bagaimanapun meninggal dunia pada 1993 ketika berusia 11 tahun akibat kemalangan jalan raya.

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

Mazuin Hamzah dan Pengiran Sufri (adinda Sultan Brunei)

Bekas anggota kumpulan Quinnary M yang popular dengan lagu Cinta Palsu itu menggemparkan seluruh negara apabila dia dilamar putera diraja paling kaya di dunia itu.

Selain kisah cinta Mazuin dan Sufri mendapat liputan meluas di media, majlis pernikahan pasangan berkenaan yang diadakan di Istana Brunei juga diperkatakan sehingga bertahun-tahun lamanya.

Namun ikatan yang dibina pada tahun 1987, putus jua sekitar tahun 2003. Hasil daripada perkongsian hidup Mazuin dan Pengiran Sufri selama 11 tahun telah dikurniakan dengan tiga orang cahayamata iaitu seorang Putera YAM Pengiran Muda Abdul Khaaliq dan dua puteri, YAM Pengiran Anak Ajeerah Firdausul Bulqiah dan YAM Pengiran Anak Raafiah Amalul Bulqiah.

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

Azreen dan Tengku Kamaruzzaman (kerabat diraja Pahang) 

Artis Malaysia paling muda yang berkahwin dengan kerabat diraja ialah Azreen. Azreen berkahwin dengan Datuk Tengku Kamaruzzaman ketika usianya baru mencecah 16 tahun.

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

Fauziah Latif dan Tengku Budriz (cucunda Almarhum Sultan Selangor) 

Perkahwinan di saat-saat kegemilangan nama Fauziah Latif dalam industri, sayangnya tidak dapat bertahan lama.

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

Julia Rais dan Tengku Abdullah (Tengku Mahkota Pahang) 

Antara wajah Pan Asia pertama yang mewarnai dunia perfileman dan TV Malaysia, Julia disunting sebagai isteri Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah pada tahun 1993. Mereka dikurniakan tiga puteri.

KISAH HIDUP SELEBRITI DAN KERABAT DIRAJA ANTARA DUA DARJAT

Azrinaz Mazhar Hakim dan Sultan Hassanal Bolkiah (Sultan Brunei) 

Pada tahun 2005, di usia 26 tahun Azrinaz Mazhar Hakim telah berkahwin dengan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah yang pada masa itu berusia 58 tahun.

Dikurniakan dua cahaya mata, Putera 'Abdul Wakeel Bolkiah dan anak bongsu Sultan Brunei, Puteri Ameerah Wardatul Bolkiah; namun perkahwinan pasangan ini tidak dapat bertahan apabila bercerai pada tahun 2010.

FAREEDA UBAH SYARAT PERTANDINGAN 'TIRU GAYA MAWAR FIZO' SESUKA HATI

SYARAT PERTANDINGAN 'TIRU GAYA MAWAR FIZO' DIKECAM

LUAHAN SAYU PEMINAT KECEWA, FAREEDA UBAH SYARAT PERTANDINGAN 'TIRU GAYA MAWAR FIZO' SESUKA HATI | Fizo Omar dan Mawar, pasangan suami isteri yang romantik dan muda ini menjadi idola orang ramai. Iyelah, kedua-duanya mempunyai wajah yang 'sejuk mata memandang'. Pakailah apa pun tetap nampak cantik.

Baru-baru ini, Fareeda mengadakan pertandingan 'Tiru Gaya Mawar Fizo'. Pertandingan itu mendapat sambutan hangat dari peminat-peminat Fareeda yang berpusu-pusu menyertainya.

Lagipun, hadiah yang ditawarkan agak menarik. Paling koman pun, boleh dapat tudung Fareeda yang sememangnya menjadi impian dan idaman setiap wanita di Malaysia. (#EhYeke?!)


Namun, ada peserta pertandingan yang melahirkan perasaan tidak puas hati dan kurang senang dengan pihak Fareeda yang dikatakan telah mengubah syarat-syarat pertandingan sesuka hati pada saat-saat akhir.

SYARAT PERTANDINGAN 'TIRU GAYA MAWAR FIZO' DIKECAM

Perubahan syarat tersebut telah membuat beberapa peserta meluahkan perasaan mereka di laman Facebook Mawar Fareeda Fanpage. Bagaimanapun, cara pihak admin Fareeda menjawab aduan peserta telah menambahkan lagi kemarahan mereka.

SYARAT PERTANDINGAN 'TIRU GAYA MAWAR FIZO' DIKECAM

Untuk pengetahuan, pihak penganjur berhak menukar sebarang syarat pertandingan pada bila-bila masa. walau bagaimanapun, sebarang perubahan yang dilakukan haruslah memikirkan susah senang para peserta.

SYARAT PERTANDINGAN 'TIRU GAYA MAWAR FIZO' DIKECAM

SYARAT PERTANDINGAN 'TIRU GAYA MAWAR FIZO' DIKECAM

Pihak admin juga sepatutnya bersikap profesional dalam melayan comment dari pelanggan. Bukannya beremosi ikut hati sendiri membalas comment peminat sehingga mencemarkan imej Fareeda itu sendiri.

BUDAK HAMPIR KERACUNAN GARA-GARA TELAN UBAT DEMAM SEBOTOL

BUDAK HAMPIR KERACUNAN GARA-GARA TELAN UBAT DEMAM SEBOTOL

KANAK-KANAK NYARIS KERACUNAN AKIBAT TELAN UBAT DEMAM SEBOTOL | Gara-gara termakan ubat demam dalam dos yang terlalu banyak, seorang kanak-kanak lelaki dikejarkan ke hospital.

Baca perkongsian pengalaman tragik si ibu di bawah:

Pengalaman paling menakutkan saya sejak menjadi ibu kepada dua orang anak lelaki.

Anak kedua saya, Muhammad Imran, overdose PCM (ubat demam). Yang mana Imran minum ubat berkenaan sendiri tanpa pengetahuan saya. Habis satu botol ditelannya.

Pengalaman tragik ketika berada di bahagian kecemasan, Hospital Taiping, mendengar anak saya menjerit dan menangis sebab dipaksa untuk minum air arang. Ubat untuk menyerap racun sebanyak mungkin supaya racun tidak menyerang hati dan buah pinggang Imran.

Pengalaman ini benar-benar membuatkan saya amat takut.

Sekarang, alhamdulillah, Imran dah sihat tanpa sebarang komplikasi.

Jadi peringatan yang berguna kepada ibu-ibu yang lain terutamanya diri saya agar sentiasa berwaspada. Jangan sesekali terlepas pandang. Nak pula juga kita mempunyai anak yang sangat aktif dan lasak seperti Imran dan kanak-kanak yang lain.

Allah Yang Maha Melindungi.

by Noorzaida Baharun

BUDAK HAMPIR KERACUNAN GARA-GARA TELAN UBAT DEMAM SEBOTOL

BUDAK HAMPIR KERACUNAN GARA-GARA TELAN UBAT DEMAM SEBOTOL

GUNA NAMA ROSMAH MANSOR UNTUK DAPAT PROJEK JUTA-JUTA

GUNA NAMA ROSMAH MANSOR UNTUK DAPAT PROJEK JUTA-JUTA

REJECT PERMOHONAN GUNA NAMA SAYA UNTUK DAPAT PROJEK JUTA-JUTA - ROSMAH | KUALA LUMPUR: Mereka yang melobi projek menggunakan nama Datin Seri Rosmah Mansor bermungkinan besar permohonannya akan ditolak serta-merta.

Rosmah yang juga isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, menggesa jabatan, agensi dan kementerian agar tidak meluluskan cadangan projek yang menggunakan namanya.

"Sesiapa yang menggunakan nama saya, saya minta pejabat dan kementerian tidak meluluskannya," kata beliau pada majlis himpunan tahunan Skuad Sayang di Hotel Sri Pacific di sini, Isnin.

Beliau berkata terdapat kes di mana projek-projek yang dicadangkan mendakwa bahawa beliau mempunyai 20 atau 30 peratus kepentingan di dalamnya.

"Bagaimana ketua-ketua jabatan boleh meluluskan projek-projek tersebut tanpa memeriksa fakta dengan saya?" tanya Rosmah yang juga penaung Skuad Sayang.

Rosmah berkata cara terbaik untuk memeriksa masalah itu ialah dengan menolak serta-merta orang-orang yang menggunakan namanya .

"Saya juga tidak mempunyai kuasa untuk menandatangani apa-apa. Tandatangan saya tidak bernilai," tegas beliau.

Terdahulu , Rosmah membuatkan ahli-ahli Skuad Sayang tersentuh apabila beliau berkata Najib telah mengarahkan beliau untuk menghadiri perhimpunan itu walaupun terpaksa merangkak ke hotel.

"Saya tak sihat. Saya demam malam tadi dan tekak saya sakit. Tetapi suami saya suruh hadir walaupun saya terpaksa merangkak kerana dia tidak mahu saya mengecewakan orang-orang yang mengambil bahagian dalam acara ini," katanya.

Rosmah juga berkata Najib telah menelefon Dr Quack bagi mendapatkan penawar.

"Saya menggunakan ubat Cina - Saya rebus badam dengan daun pudina selama empat hingga lima jam, tambah kurma merah dan ia membantu melegakan masalah kahak saya," katanya , sambil menambah beliau hanya mengambil ubat penahan sakit untuk tidur.

Dalam perkembangan yang lebih serius, Rosmah melahirkan rasa kecewa terhadap mereka yang cuba melemahkan kepimpinan Najib .

Beliau berkata pemimpin-pemimpin dunia termasuk Presiden Rusia Vladimir Putin telah meminta untuk bertemu dengan Najib, tetapi ia menjadi halangan di dalam negara walaupun mereka dari parti yang sama.

"Jangan menikam kawan dari belakang. Mari kita sama-sama bersatu. Kadang-kadang, saya rasa sedih melihat suami saya.

"Jika dia minta tolong, tolonglah dia," katanya.

WARGA EMAS MATI DIKELAR PENYAMUN

WARGA EMAS DIKELAR PENYAMUN

2 WARGA EMAS MAUT DIKELAR PENYAMUN | KEDAH: Sepasangan suami isteri warga emas dalam satu kejadian samun dan bunuh di Taman Desa Bidara, Kuala Ketil.

Dalam kejadian yang berlaku pada tengah hari tadi, rumah mangsa dimasuki penjenayah namun terserempak dengan kedua-dua mangsa lalu bertindak mengelar leher mereka.

Kejadian itu hanya disedari oleh anak mangsa namun tidak mampu berbuat apa-apa.

Kedua-dua mangsa meninggal akibat kecederaan parah di bahagian leher.

WARGA EMAS DIKELAR PENYAMUN

WARGA EMAS DIKELAR PENYAMUN

KEMALANGAN NISSAN GTR DAN HONDA JAZZ

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NAHAS NISSAN GTR DAN HONDA JAZZ DI BATU BURUK | Kuala Terengganu : Satu kemalangan di antara sebuah kereta jenis Nissan GTR melanggar Honda Jazz telah berlaku di depan stesen minyak Petron di Batu Buruk Kuala Terengganu berhampiran Hotel Permai Inn sebentar tadi.

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

NISSAN GTR VS HONDA JAZZ BATU BURUK

Punca kejadian dikatakan bermula kereta Jazz mahu membuat pusingan U di depan stesen minyak tersebut sebelum dirempuh.

Kereta sport Nissan GTR dari simpang 4 lampu isyarat Batu Buruk menghala ke Kuala Ibai yang tidak sempat mengelak dan melanggar kereta Jazz itu.

GADIS MELAYU AKHIR ZAMAN

GADIS MELAYU AKHIR ZAMAN

AKSI MENJIJIKKAN GADIS MELAYU ZAMAN MODEN | Kalau dilihat dari gambar-gambar ini, memang sudah cukup menggambarkan bahawa remaja masa kini yang lebih berani menunjukkan perlakuan tidak senonoh kepada orang ramai terutama sekali apabila mereka memuatnaik gambar di dalam laman sosial.

Seperti yang kita tahu rata-rata penduduk di Malaysia ini mempunyai akaun laman sosial, dengan sekali tekan sahaja semua gambar tadi boleh tersebar.

Bukan nak mengaibkan atau memalukan sesiapa tetapi untuk peringatan semua pihak terutama remaja kerana perkara ini tidak dipandang dengan lebih serius.

GADIS MELAYU AKHIR ZAMAN

Kebanyakkan orang akan berkata "biarlah, dosa masing-masing tanggung" tetapi harus diingat gejala ini boleh merebak dan mungkin akan terkena tempias saudara mara, adik - beradik, anak kita nanti jika tidak dicegah dari sekarang walaupun gejala ini sekarang ini boleh dikategorikan tahap bahaya.

Cuba kita lihat dan nilai mana letaknya moral dan persaan malu remaja sekarang ini. Adakah didikan agama yang diajar di sekolah mahupun di rumah tidak cukup? Ataupun undang-undang baru yang lebih ketat perlu diperkenalkan.

GADIS MELAYU AKHIR ZAMAN

Wahai remaja, fikirlah banyak kali sebelum berkongsi gambar sebegini di laman sosial, bukan semua orang suka tengok aksi ko tu, nak MUNTAH DARAH adalah!!