MH17: SUARA DENDANG PERANTAU PRAMUGARA MH1

Video Dendang Perantau Shaikh Mohd Noor

#MH17: VIDEO MENYAYAT HATI SUARA PRAMUGARA MH17, SHAIKH MOHD NOOR NYANYI LAGU P. RAMLEE BUAT SITI NORADZIAH | Rakaman lagu Dendang Perantau oleh seorang pramugara MH17 pasti menyentuh hati ramai orang yang mendengarnya.

Shaikh Mohd Noor merakamkan lagu Aidilfitri tersebut sebelum berlepas dari Amsterdam menuju ke negara kelahirannya, Kuala Lumpur.

Adik Shaikh Mohd Noor, Siti Noradziah berkata apa yang paling terkesan dalam kalangan mereka adik-beradik ialah apabila Shaikh Mohd Noor menghantar klip suara nyanyiannya menerusi aplikasi WhatsApp.

"Masa hari jadi mak 14 Julai lepas, abang ada nyanyi lagu 'happy birthday' untuk mak dan hantar dalam group WhatsApp kami adik-beradik. Abang juga ada hantar lagu 'Dendang Perantau' dendangan P.Ramlee yang dia nyanyi kepada kami."

Menurut keluarganya di Klang, Selangor - Shaikh Mohd Noor antara kru yang sepatutnya menaiki pesawat MH 370 ke Beijing 8 Mac lalu. Namun perubahan jadual menyebabkan Sheikh Mad Nor tidak menaiki pesawat berkenaan.

Antara bait-bait ungkapan abangnya yang masih diingat Noradziah ialah : “kenapalah abang tiada dalam pesawat MH370 tu..kan best kalau meninggal (dunia) dalam kapal terbang, satu dunia akan sedekahkan Al-Fatihah untuk abang.”

Tetapi kali ini, kepulangannya dari Belanda ke tanah air bertukar tragedi apabila dia berada dalam pesawat MH17 lapor Sinar Harian.

PERUBAHAN DRASTIK GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

GADIS VIETNAM JADI POPULAR SELEPAS LAKUKAN PEMBEDAHAN PLASTIK | Gadis Vietnam berusia 24 tahun Ta Thu Trang dari Ha Noi, Vietnam Utara, menjadi bintang internet selepas satu siri gambar beliau sebelum dan selepas pembedahan plastik yang dimuat naik di internet.

Trang yang memiliki sebuah kedai spa kecantikan di Ha Noi, setelah beliau melakukan pembedahan plastik bukan sahaja dia kelihatan cantik tetapi juga meningkatkan perniagaannya.

GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

GADIS VIETNAM SELEPAS PEMBEDAHAN PLASTIK

BUANG TUDUNG UNTUK BERSOSIAL DI KELAB MALAM

GADIS SANGGUP TANGGAL TUDUNG UNTUK BERFOYA DI KELAB MALAM | Perkenalan singkat bersama Liza mendedahkan bagaimana dia bersama tiga rakan dapat menyusup masuk ke dalam kelab malam berkenaan. 

Liza berkata, dia berkunjung ke kelab malam itu bersama rakan yang menetap di kawasan kediaman sama sekitar ibukota.

“Kawan-kawan dewasa akan masuk dulu, lepas tu salah seorang akan keluar dan pinjamkan kad pengenalan mereka kepada kami. 

BUANG TUDUNG UNTUK BERSOSIAL DI KELAB MALAM

“Bouncer takkan periksa kad pengenalan betul-betul, asalkan berusia lebih 21 tahun akan dibenarkan masuk,” katanya.

Ditanya sekiranya ‘bouncer’ berkenaan tidak mengesyaki dengan melihat wajah mereka berpadanan dengan kad pengenalan terbabit, Liza berkata ‘bouncer’ tidak akan berbuat demikian.

“Kalau mereka hendak lihat wajah pun, kad pengenalan milik rakan saya itu bertudung, susah juga mereka nak mengecam wajah sebenar yang sudah disolek.

SELFIE MENGEJUTKAN NORA DANISH TERBARING DI BANTAL

NORA DANISH TERBARING DI BANTAL

GAMBAR SELFIE NORA DANISH TERBARING DI BANTAL CETUS KONTROVERSI | Sememangnya kesemua gambar selfie Nora Danish yang dimuatnaik olehnya di laman Instagram sentiasa memukau dan menakjubkan.

Status janda miliknya sejak enam tahun lalu langsung tidak menggambarkan diri pelakon jelita itu yang tetap kelihatan seperti anak dara sunti dan belum pernah berkahwin.

Nora sehingga kini sentiasa menjadi rebutan para jejaka di laman sosialnya meskipun beliau sedang berkawan rapat dengan Nadeem Nazri.

Mungkin kerana sudah menjadi hobi untuk berkongsi gambar-gambar selfie yang sensasi di laman Instagram sebagai tatapan peminat setia, Nora sebentar tadi telah memuatnaik sekeping gambar sensasi sedang terbaring di bantal.

NORA DANISH TERBARING DI BANTAL

PENAMPILAN TERKINI ROZANA MISBUN, ISTERI AWIE YANG JELITA

IMEJ TERKINI ROZANA MISBUN, ISTERI AWIE

GAMBAR TERKINI ROZANA MISBUN, ISTERI AWIE YANG PALING JELITA | Sejak penyebaran beberapa keping gambar Rozana Misbun, isteri Awie dalam keadaan lebam teruk di bahagian muka akibat dipukul seseorang, kisah rumahtangga mereka kini menjadi perhatian hangat peminat dan pihak media.

Tentunya, Awie menjadi suspek utama di sebalik kes penderaan itu sehingga ia telah dibawa ke mahkamah untuk perbicaraan lanjut. Begitupun, penyanyi rock terkenal itu mengaku tidak bersalah dan beliau telah diikatjamin sebanyak RM9,000 di mana tarikh sebutan semula ialah pada Ogos nanti.

Di laman sosial, seorang penggiat facebook yang tidak didedahkan identitinya telah memuatnaik satu komen yang menceritakan satu khabar angin yang dikatakan menjadi punca sebenar Awie bertindak mencederakan isterinya namun kebenaran cerita itu tidak dipastikan.

Berikut ialah dua keping gambar terkini Rozana Misbun yang terlalu jelita dan cun melecun. Menariknya, adik kepada Haliza Misbun itu lebih tinggi dari ayahanda Awie.

GAMBAR TERKINI ROZANA MISBUN, ISTERI AWIE

PENAMPILAN TERKINI ROZANA MISBUN, ISTERI AWIE

SEJARAH ZIP YKK

SEJARAH ZIP YKK

ASAL USUL JENAMA ZIP 'YKK' YANG RAMAI TIDAK TAHU | Pasti ramai yang perasan tulisan 'YKK' yang terletak pada zip seluar. Tahukah anda maksud YKK? YKK bermaksud Yoshida Kogyo Kabushikikaisha.

PENCIPTA ZIP YKK

Pada tahun 1932, Tadao Yoshida yang berusia 24 tahun bekerja di sebuah syarikat yang menghasilkan zip dan selepas itu majikannya telah jatuh bankrap. Pada tahun 1934 Tadao Yoshida mengasaskan sendiri Syarikat YKK ini di Nihonbashi, Tokyo. 

Pada awal penciptaan zip, ia telah dipanggil "clasp locker" . Ia telah direka pada 1891 oleh Whitcomb L Judson. Kemudian, pada 1913, Gideon Sundback Sweden mengubahsuai zip "clasp locker" dan menggunakan gigi logam lalu terciptalah zip seperti yang kita lihat hari ini, dan tercipta ia pada 1917. 

Hari ini, terdapat juga zip yang dibuat daripada plastik. Singkatan YKK merupakan kepanjangan dari Yoshida Kogyo Kabushikikaisha . Tadao Yoshida mendirikan Yoshida Kogyo Kabushikikaisha iaitu nama penuh kilang YKK pada tahun 1934.

YKK menjalankan perniagaan di Jepun, Asia, Amerika Syarikat dan Brazil. Sistem pengeluarannya memiliki produk yang dibangunkan untuk memenuhi keperluan pasaran yang tepat dan menyampaikan tahap kualiti yang dipercayai di seluruh dunia. 

Jenama YKK adalah bertujuan untuk meningkatkan nilai barangan yang menawarkan kualiti, kepelbagaian dan keunikan, berdasarkan pelbagai pengetahuan bagaimana ia telah terkumpul melalui projek-projek utama di seluruh dunia.

Pelanggan-pelanggan sedia tahu mereka boleh bergantung kepada YKK untuk pembuatan berkualiti tinggi. Jenama YKK biasanya dijumpai dalam barangan :

* Pakaian
* Perabot
* Beg
* Peralatan Sukan

Syarikat ini iaitu kilang membuat zip kini terulung di dunia, beliau membuat kira-kira 90% daripada semua zip iaitu lebih kurang 206 kilang di 52 buah negara. Mereka bukan sahaja membuat zip malah mereka membuat mesin untuk membuat zip. Kilang terbesar mereka adlah di Georgia iaitu membuat lebih 7 juta zip setipa hari.

Kumpulan YKK juga mengilang produk lain seperti butang-butang, produk seni bina, dan juga mesin industri. Syarikat Yosida zip berpegang kepada satu prinsip iaitu "Kitaran Kebaikan yang bermaksud, tidak berjaya seseorang itu melainkan jika dia menjadikan manfaat kepada oarang lain". Menggunakan prinsip ini, beliau berusaha untuk mewujudkan produk terbaik diluar sana.

90% zip kat dunia ni adalah buatan YKK di 206 kilang dan 52 negara.

YKK bukan sahaja buat zip tapi juga mencipta mesin pembuat zip. Kilang terbesarnya terletak di Georgia, USA. YKK juga menceburi bidang pertanian dan pembuatan.

KISAH ZIP YKK

DERITA IBU LUMPUH ANAK BERZINA DI DEPAN MATA

SEORANG IBU LUMPUH TERKEDU ANAKNYA BERZINA DIDEPANNYA | Melaka - seorang ibu tunggal yang lumpuh hanya mampu menegur anaknya yang berzina dihadapannya. Hal ini berlaku sejak 8 bulan lalu semenjak perempuan itu mengandung dan tinggal dirumahnya untuk menyorokkan berita tentang dirinya.

Lagi menyedihkan lagi teguran seorang ibu yg berumur 60an itu tidak diendahkan oleh anaknya yang berusia 32 tahun itu. Walaubagaimanapun perbuatan lelaki terbabit berakhir apabila rumahnya diserbu jabatan agama islam melaka (JAIM) kira-kira jam 12.30 tengahari hari tersebut.

Gambar hiasan

Hasil siasatan mendapati wanita tersebut ialah isteri orang dan mempunyai 2 orang anak. Pihak JAIM telah menerima aduan dari pihak lain untuk membanteras gelagak pasangan ini. Hasil soal siasat mengatakan mereka tidak mempunyai sebarang ikatan pernikahan, malah wanita itu pula mengandung ketika tinggal bersama lelaki terbabit setahun yang lepas.

Rahimin berkata bahawa ibu lelaki tersebut telah banyak menasihati anaknya dan perempuan itu, namun usahanya hanya sia-sia sahaja kerana mereka enggan mendengar nasihat.

Berdasarkan sumber lelaki terbabit menjaga wanita terbabit sejak dari awal kehamilannya, hal ini terjadi kerana lelaki terbabit ingin melindungi perempuan tersebut sampai bersalin.

“Wanita berkenaan mempunyai dua anak dan mendakwa sudah ditinggalkan suaminya sejak lima tahun lalu dan mengenali lelaki terbabit sebelum dia berkahwin,” katanya lapor Harian Metro.

KENAPA KUCING HARUS DIJAUHKAN DARI IBU HAMIL?

KENAPA TIDAK BOLEH BELA KUCING SEMASA HAMIL

WASPADA JANGKITAN PARASIT KUCING | Membela kucing boleh memberikan kesan negatif kepada kehamilan kerana keadaan ini berkait rapat dengan sejenis parasit iaitu protozoa yang dikenali sebagai toxoplasma gondii.

KENAPA TIDAK BOLEH DEKAT KUCING SEMASA HAMIL

Haiwan jinak seperti kucing sememangnya kerap dijadikan haiwan peliharaan di rumah. Tetapi sekiranya anda sedang hamil, mungkin anda perlu mengehadkan masa bersama dengan haiwan peliharaan khususnya dari segi pengendalian najis kucing.

Membela kucing boleh memberikan kesan negatif kepada kehamilan. Keadaan ini berkait rapat dengan sejenis parasit iaitu protozoa yang dikenali sebagai toxoplasma gondii yang membiak di dalam usus kucing dan didapati di dalam najisnya dan juga dalam tanah.

KENAPA TIDAK BOLEH BELA KUCING SEMASA MENGANDUNG
PARASIT KUCING

Parasit ini menyebabkan sejenis jangkitan yang sering ditemui iaitu toksoplasmosis yang tidak membahayakan orang dewasa tetapi boleh menyebabkan masalah kesihatan serius kepada bayi dalam kandungan.

Ini boleh mendatangkan ancaman jangkitan toksoplasma yang boleh memberi kesan kepada anak dalam kandungan. Ramai wanita dijangkiti oleh parasit toksoplasma tetapi tidak menyedari hakikat ini kerana parasit ini tidak memberikan tanda yang ketara.

Isu yang paling dikhuatiri ialah apabila jangkitan parasit itu dialami buat kali pertama ketika mengandung. Ramai ibu yang sedang hamil tidak mengetahui bahaya parasit berkenaan kerana ia tidak mendatangkan petanda luar biasa seperti sesak nafas atau demam tinggi.

Sebaliknya, ibu yang dijangkiti akan mendapat demam serta selesema biasa, kelenjar limfa membengkak, sakit otot, kekejangan dan sakit sendi. Gejala sebegini selalu dianggap 'keadaan biasa' oleh ibu hamil dan doktor yang merawatnya.

Proses penyebaran boleh berlaku berpunca daripada najis haiwan peliharaan yang menyebabkan toksoplasmosis atau dalam dunia perubatan digelar jangkitan yang disebabkan oleh parasit toksoplasma yang menyerang jaringan saraf manusia.

KENAPA TIDAK BOLEH PEGANG KUCING SEMASA MENGANDUNG
KEADAAN BAYI AKIBAT JANGKITAN VIRUS KUCING

Menjangkiti bayiSeorang wanita yang dijangkiti sama ada sebelum atau semasa hamil, boleh menjangkiti bayi yang dikandung. Toksoplasmosis kongenital adalah satu masalah perubatan yang mana bayi dalam kandungan dijangkiti melalui uri (plasenta).

Jika seorang wanita menerima pendedahan pertama kepada toksoplasmosis ketika mengandung, bayi akan berisiko tinggi. Risiko bayi termasuk mati dalam kandungan, buta mata dan kecacatan otak termasuk 'retardasi mental'.

KENAPA TIDAK BOLEH SENTUH KUCING SEMASA MENGANDUNG

Jangkitan paling biasa diperolehi menerusi sentuhan dengan kucing serta najis mereka. Toksoplasma juga boleh dijangkiti apabila wanita mengendalikan daging mentah atau separuh masak.

Peringatan

Sebagai peringatan kepada wanita khususnya yang sedang hamil dan berusaha untuk hamil, anda perlu mengehadkan masa bersama haiwan atau pengurusan najis haiwan itu. Pengurusan najis haiwan ini boleh dilakukan oleh suami atau orang lain.

Dengan cara ini moga anda dapat mengelak risiko jangkitan kali pertama ketika hamil. Lebih utama ia dapat mengurangkan risiko bayi menghidapi toksoplasmosis kongenital.

KENAPA TIDAK BOLEH SENTUH KUCING SEMASA HAMIL

Jika doktor mengesyaki yang ibu mempunyai jangkitan toksoplasmosis aktif, ujian darah boleh dilakukan untuk mengesan kehadiran antibodi yang mengesahkan jangkitan ini. Jika ibu disahkan mendapat jangkitan, ujian lanjutan seperti amniosintesis dan ujian imbasan ultrabunyi akan dilakukan ke atas bayi dalam kandungan.

Ibu akan diberi ubat khusus jika bayi disyaki telah dijangkiti, agar gejala yang akan dialami oleh bayi apabila lahir dapat dikurangkan.

Rawatan

Rawatan ini diteruskan ke atas bayi selepas dilahirkan. Sebaliknya, jika bayi dalam kandungan belum dijangkiti, ibu akan diberi ubat antibiotik khusus supaya risiko jangkitan kepada bayi dapat dikurangkan sehingga 50 peratus.

Bayi-bayi yang baru dilahirkan oleh ibu-ibu yang mendapat jangkitan toksoplasmosis haruslah diuji agar tidak mempunyai sebarang gejala semasa dilahirkan dan terus diberi rawatan.

Langkah-langkah pencegahan seperti berikut dapat mengurangkan insiden ia berlaku. Antaranya dengan membasuh tangan sebelum mengendalikan makanan, mengelakkan pemakanan daging mentah atau tidak sempurna dimasak, membasuh dengan teliti buah-buahan dan sayur-sayuran yang tidak perlu dimasak sebelum dimakan, menggunakan sarung tangan semasa berkebun atau semasa mengendalikan tanah dan akhir sekali elakkan daripada menyentuh najis kucing.

WANITA HAMIL DAN KUCING

Elakkanlah membela kucing semasa hamil sekiranya langkah ini sukar dilakukan.

SAAT TERAKHIR KEMATIAN DI TALI GANTUNG

SAAT TERAKHIR DI TALI GANTUNG

4 GAMBAR DETIK-DETIK TERAKHIR KEMATIAN DI TALI GANTUNG | Lelaki kejam ini telah membunuh 22 kanak-kanak. Sebelum membunuhnya, lelaki ini telah merogol kanak-kanak tersebut lingkungan usia 7 hingga 13 tahun.

SAAT TERAKHIR DI TALI GANTUNG

SAAT TERAKHIR DI TALI GANTUNG

SAAT TERAKHIR DI TALI GANTUNG

BUKTI MAYBANK ANIAYA PELANGGAN?

BUKTI MAYBANK TIPU PELANGGAN

KECOH ISU PIHAK MAYBANK TIPU PELANGGAN | Tengahari ada cerita sikit, kisah pelanggan MAYBANK dan BANK kesayangannya.. tapi rasanya kita pun dah biasa dengan masalah ni, apa pun jom kita layan tengok apa yang mamat ni marah kan sangat...

ooooo patut lah, maybank tenet dia kena block..
kalau kita kena pun angin kan..
yerlah..mamat ni kan pelanggan tetap nya , pihak bank kena lah jaga hati dan nurani perasaan si mamat ni..
apa pun tahniah pada admin facebook maybank ni.. tenang ajer walau pun mamat ni tengah angin satu badan...

Tapi kalau anda masih ingat.. ramai orang yang memang marah sangat kat si MAYBANK ni.. 
Kata nya bank yang menzalimi pelangan dan pekerjanya.. 
Kalau tak cayer cuba baca banner kat bawah nie..

Apa macam ..cayer tak. Dulu saya pernah dapat risalah ni..
mereka mereka yang tak puas hati ni, begitu giat mempromosikan tentang keburukan bank ni, tapi sekarang.. dan senyap jer..
ada sesapa leh bagi tau saya tak..dah satel ker.. gaji dah di naik kan lah tu..tu yang senyap.. duit dah masyukkk hehhee...

Sebagai pelangan, anda sememang nya ada hak anda. Guna kan hak anda..

BUKTI MAYBANK TIPU PELANGGAN