LELAKI PECAHKAN CERMIN KERETA MILIK KERAJAAN SELANGOR

LELAKI PECAHKAN CERMIN KERETA MILIK KERAJAAN SELANGOR

WAJAH SAMSENG JALAN RAYA HENTAM HILUX MILIK KERAJAAN SELANGOR TERSEBAR | Baru-baru ini, satu lagi gambar yang didakwa kes buli jalan raya tersebar di media sosial. Kejadian buli itu melibatkan sebuah kereta Perodua MyVi dan juga sebuah Hilux yang dimiliki oleh Unit Vektor Jabatan Kesihatan Daerah Ulu Langat.

Dipercayai, lelaki pemandu MyVi bertindak memecahkan cermin kereta Hilux yang terlibat dengan menggunakan stereng lock.

Terdapat tiga gambar yang diselitkan bersama dakwaan ini. Gambar pertama (atas) memaparkan pemilik MyVi yang terlibat keluar dari kenderaannya sambil membawa 'stereng lock'.

Gambar kedua dan ketiga pula memaparkan kereta Hilux milik Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Langat yang sudah dipecahkan cermin sebelah kanan.

Pihak Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Langat telah mengesahkan kejadian ketika dihubungi.

Menurut pihak terbabit, kejadian berlaku pada semalam (16 Disember) dan laporan polis telah pun dibuat.

Namun pihak tersebut enggan mengulas lanjut tentang kejadian tersebut.

ISU VOKALIS BARU TERRA ROSSA MAKAN DADAH

ISU VOKALIS BARU TERRA ROSSA MAKAN DADAH

LAGI KES VOKALIS KUMPULAN POPULAR TERJEBAK DADAH | Selepas Vokalis kempulan Exist Ezad di tahan dan dibicarakan kerana Dadah kini seorang lagi Vokalis sebuah kumpulan popular ditahan dan mengaku bersalah akibat dadah.

Vokalis baharu kumpulan Terra Rossa itu mengaku bersalah di Mahkamah Majistret Ampang dekat sini, hari ini terhadap pertuduhan memiliki dadah jenis methamphetamine di Taman Cempaka di sini, minggu lepas.

Khairul Hizam Kaha, 39, yang dikenali sebagai Jijam membuat pengakuan itu ketika pertuduhan dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Noor Farah Hazwani Osman.

Vokalis itu didakwa memiliki dadah seberat 0.98 gram di kawasan Axis Astrium, Taman Cempaka, Ampang dekat sini pada 4.30 petang, 10 Dis lepas.

Timbalan Pendakwa Raya S. Purnima menawarkan jaminan RM5,000 dengan seorang penjamin bagaimanapun tertuduh, yang tidak diwakili peguam, merayu mahkamah membenarkan jaminan atas alasan isterinya tidak bekerja dan hanya bergantung kepada hasil perniagaannya.

Mahkamah membenarkan Khairul Hizam diikat jamin sebanyak RM4,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 12 Februari depan untuk sebutan semula kes dan laporan kimia tertuduh.

Sementara itu, vokalis itu mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan memasukkan dadah itu ke dalam badannya di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Daerah Ampang jaya di sini pada 7.15 malam, 29 Mei lepas.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan tarikh sama untuk sebutan kes.

CHARYL CHAPPUIS JADI KEGILAAN WANITA MALAYSIA

CHARYL CHAPPUIS JADI KEGILAAN GADIS MALAYSIA

PUNCA PEMAIN THAILAND JERSI NOMBOR 7,  CHARYL CHAPPUIS JADI KEGILAAN WANITA MALAYSIA | Pada perlawanan pusingan akhir pertama Piala AFF Suzuki 2014 antara Thailand vs Malaysia pada 17 Disember 2014 lalu, jersi no 7 pemain Thailand mencuri tumpuan penonton terutamanya penyokong wanita Harimau Malaya.

Ini kerana pemain nombor 7 Thailand tersebut memiliki wajah yang tampan justeru memikat hati penyokong wanita Harimau Malaya.

Untuk info, nama sebenar pemain tersebut adalah Charyl Chappuis yang turut menyumbangkan satu gol penalti dalam perlawanan akhir pertama Thailand vs Malaysia di Stadium Bangkok.

Apapun, Malaysia tewas pada pusingan pertama dengan 2-0 manakala perlawanan timbal balik akan diadakan pada 20 disember 2014 bertempat di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Pemain Thailand Jersi Nombor 7 Jadi Kegilaan Wanita Malaysia

CHARYL CHAPPUIS JADI KEGILAAN GADIS MALAYSIA

BIODATA PEMAIN THAILAND, CHARYL CHAPPUIS

BIODATA PEMAIN NOMBOR 7 THAILAND CHARYL CHAPPUIS

GAMBAR DAN BIODATA CHARYL CHAPPUIS PEMAIN THAILAND JERSI NOMBOR 7 | Tidak dinafikan lagi bahawa player Thailand jersi no 7 trending di laman sosial susulan perlawanan akhir pertama AFF Suzuki 2014 antara Malaysia vs Thailand.

BIODATA PEMAIN NOMBOR 7 THAILAND CHARYL CHAPPUIS

Difahamkan, Charyl Chappuis yang memiliki wajah tampan merupakan punca utama pemain ini diminati ramai terutamanya penyokong wanita Harimau Malaya.

Apapun, berikut adalah maklumat peribadi atau biodata mengenai Charyl Chappuis.

Biodata Charyl Chappuis Pemain Thailand Jersi Nombor 7

Nama Penuh: Charyl Yannis Chappuis

Umur: 22 Tahun

Tarikh Lahir: 12 Januari 1992

Tempat Lahir: Kloten, Switzerland

Kareer: Pemain Professional Bola Thailand dan Switzerland


Pemain Thailand Jersi Nombor 7 Trending Dilaman Sosial

BIODATA PEMAIN NOMBOR 7 THAILAND CHARYL CHAPPUIS

Gambar Charyl Chappuis Pemain Thailand Jersi Nombor 7

BIODATA PEMAIN NOMBOR 7 THAILAND CHARYL CHAPPUIS

BIODATA PEMAIN NOMBOR 7 THAILAND CHARYL CHAPPUIS

BIODATA PEMAIN NOMBOR 7 THAILAND CHARYL CHAPPUIS

BIODATA PEMAIN NOMBOR 7 THAILAND CHARYL CHAPPUIS

BIODATA PEMAIN NOMBOR 7 THAILAND CHARYL CHAPPUIS

GAMBAR MESRA CHARYL CHAPPUIS BERSAMA LELAKI TERSEBAR

AKSI MESRA CHARYL CHAPPUIS DENGAN LELAKI

GAMBAR DAN BIODATA PEMAIN BOLASEPAK THAILAND NO. 7 JADI KEGILAAN WANITA, TAPI... | Pemain Bolasepak Thailand No. 7 dalam Piala AFF SUZUKI menjadi kegilaan ramai wanita.

Walaupun dalam perlawanan semalam menentang Malaysia yang berkesudahan Thailand menang 2-0, apa yang menjadi trending di media sosial adalah Pemain No. 7 ini.

Berikut adalah biodata pemain bolasepak ini:

Nama: Charyl Chappuis

Tarikh Lahir: 12 Januari 1992 (Umur 22 Tahun)

Tempat Lahir: Kloten, Switzerland

Laman Sosial:

Instagram: 230 ribu followers

Facebook: 68 ribu

Trivia:

-Impian bermain dengan kelab Barcelona

-Wajah dikatakan mirip Cristiano Ronaldo (Pemain Real Madrid)

-Penjaring Gol pertama dalam sepakan penalti Final Pertama di Thailand ketika menentang Malaysia

-Sudah mempunyai Teman Wanita... TAPI-Dikatakan seorang Gay melalui satu gambar yang tersebar... NAMUN

-Sebenarnya gambar lelaki yang dicium itu adalah adiknya sendiri:)

KEAJAIBAN SEDEKAH SUBUH

KELEBIHAN SEDEKAH SUBUH

PERISTIWA AJAIB BERLAKU SELEPAS MENGAMALKAN SEDEKAH SUBUH | Alhamdulillah..saya akan mulakan sedekah subuh esok hari...nak tahu apa tu sedekah subuh...jom kta baca sama2..semoga Allah meluaskan rezeki kita semua..

FADILAT SEDEKAH SUBUH...

sememangnya kita hidup ini penuh dengan dugaan, dan banyak perkara yang menjadikan kita stres. masalah kewangan, kerja dan sebagainya.
bagi saya ...ingin sekali berkongsi pengalaman agar dapat menjadi salah satu jalan keluar bagi sahabat-sahabat di fb,whatapps

sedekah subuh ini telah lama kami (penulis dan group laksanakan) hampir 10 tahun lamanya, cuma baru-baru ini sahaja saya berani berkongsi dengan sahabat kerana sebaiknya amalan disembunyikan. Namun kerana ingin menjadikan perkara ini amal jariah kami, maka saya mewar-warkan di sini.

saya terbaca satu hadis hampir 10 tahun lalu tentang, malaikat keluar bersama mentari pagi dan mendoakan mereka yang bersedekah dengan limpahan rezeki dan mendoakan orang yang tidak bersedekah dengan ancaman kemusnahan harta benda dan laknat. Sangat menakutkan ketika saya membaca tulisan tersebut terus saya memulakan sedekah subuh keesokkannya.

oleh kerana zaman yang menuntut segala-galanya hendak pantas, maka sukar bagi kita yang bekerja hendak mencari fakir miskin atau anak yatim pada subuh-subuh hari sebagaimana Zainal Abidin (Sydina Ali) melaksanakannya di Madinah.

oleh itu, setiap pagi saya memasukkan wang ke dalam sebuah bekas kuih sebaik sahaja sudah solat subuh, dan apabila sampai masa 30 hari atau 40 hari saya akan serahkan kepada kakak saya untuk memasak sarapan pagi untuk diberi kepada anak yatim dan fakir miskin setiap hari. kami memberi makan hampir 30-40 orang fakir miskin sarapan pagi setiap hari sejak 10 tahun yang lalu dan kami telah menemui pelbagai PERISTIWA AJAIB yang tidak mampu saya ceritakan di sini.

sejak 4-5 bulan yang lalu saya telah mula menyebarkan amalan ini, dan pada hari Rabu lepas semasa saya di Kuching saya telah memberitahu rakan-rakan ketika makan malam, dan salah seorang dari mereka "pick up" apa yang saya katakan.

pada hari Jumaat, dia sibuk mencari saya di pejabat, kerana ingin mengucapkan terima kasih, kerana baru sahaja sekali dia melakukan sedekah subuh ini dia sudah dianugerahkan rezeki, iaitu menantunya mendapat pekerjaan.

tadi dia bercerita lagi, claim kerja luarnya sudah diperoleh sedangkan pada kebiasaanya claim akan mengambil masa satu tahun baru dibayar.

seorang lagi sahabat menyatakan, "apa yang aku tidak mintak pun dapat, sampai perkara yang aku fikir tak logik pun aku dapat" itulah kata-katanya...

seorang sahabat lain, mempunyai anak istimewa, dan anaknya kini sudah boleh bercakap....memanggil namanya IBU...setelah 5 tahun tidak mampu berkata-kata.

seorang sahabat lagi berkata, dia berasa sangat tenang, walaupun ada banyak masalah, tuntutan kerja dan sebagainya...tenang setenang-tenangnya. Ini adalah kali ke-10 dia memberikan sedekah selama hampir setahun.

CARANYA?...mudah sekali

pilihlah WAKTU yang paling AFDHAL....iaitu SELEPAS SUBUH DAN SEBELUM SYURUK..dan masukkanlah tak kira berapa sen/rm ke dalam tabung sedekah subuh itu, semasa hendak memasukkan wang itu berniatlah apa sahaja niat yang baik-baik untuk anda dan keluarga....dan masukkan ke dalam tabung itu sehingga genap sebulan, agihkanlah kepada mana-mana orang/badan yang memerlukan dan teruskan amalan itu seperti biasa. Bagi kumpulan saya, kami menyediakan sarapan pagi untuk anak yatim dan fakir miskin.

setiap ahli dalam rumah perlu mempunyai tabung sedekah subuh mereka sendiri, walaupun anak itu berusia 6 bulan...

seperkara lagi sekiranya kita out station,tetapi diteruskan dengan memasukkan duit sedekah subuh itu ke dalam wallet kecil atau sampul surat duit raya setiap subuh, selepas balik dari out station pindahkan duit dalam sampul duit raya tadi ke dalam tabung sedekah subuh kita...

Jom kita sama-sama amalkan..

ORANG RAMAI SELFIE DI LOKASI KES TEBUSAN DI SYDNEY

ORANG RAMAI SELFIE DI LOKASI KES TEBUSAN DI SYDNEY

KES TEBUSAN DI SYDNEY: TABIAT BURUK ORANG RAMAI SELFIE DIKECAM | Krisis tebusan di Sydney yang menjadi perhatian dunia semalam, turut mendedahkan tabiat buruk manusia zaman sekarang yang gemar berselfie tanpa mengira tempat, masa dan keadaan.

Ini kerana kejadian yang mendebarkan di kafe Lindt dimana seorang lelaki bersenjata menahan beberapa orang tebusan dan memaparkan bendera kumpulan militan IS pada pagi Isnin, menarik perhatian beberapa pengunjung ke kawasan itu untuk merakamkan selfie masing-masing.

Tindakan itu dikritik hebat di laman media sosial, terutamanya Twitter, sehingga ada hashtag yang direka untuk topik itu, iaitu #sydneyselfie dan #selfieshame.

ORANG RAMAI SELFIE DI LOKASI KES TEBUSAN DI SYDNEY

WANITA SIMBAH CAT PADA KERETA DAN BUANG DAGING BABI PADA JIRAN

WANITA SIMBAH CAT PADA KERETA DAN BUANG DAGING BABI PADA JIRAN

WANITA 'GILA' SIMBAH CAT PADA KERETA, BUANG DAGING BABI PADA JIRAN | KUALA LUMPUR – Penduduk di kawasan perumahan Taman Wangsa Maju Seksyenn 5 hidup dalam ketakutan sejak tiga bulan lalu berikutan perlakuan salah seorang penduduk wanita di kawasan tersebut yang bertindak ganas dengan menyimbah cat pada kereta, membuang daging babi serta memecahkan lampu dan pasu milik jiran berhampiran kediamannya.

Wanita yang berusia 46 tahun itu difahamkan sudah menetap di kawasan perumahan itu beberapa tahun lepas dan sebelum ini, dia juga sering berkelakuan pelik dengan memaki hamun orang ramai yang lalu lalang dan menyimbah air kencing di sebuah rumah penduduk dikawasan tersebut.

S. Ranur Gatheri, 49, yang juga salah seorang penduduk di kawasan itu berkata pebuatan wanita pelik itu semakin menjadi-jadi sejak beberapa hari lalu.

“Sebelum ini, kami sudah lali dengan kata-kata kesat yang dilemparkan tetapi apabila dia mula memecahkan pasu bunga dan merosakkan harta benda jiran, kami mulai takut", katanya memetik laporan dari Kosmo!.

WANITA SIMBAH CAT PADA KERETA DAN BUANG DAGING BABI PADA JIRAN

Salah seorang lagi penduduk kawasan tersebut yang hanya mahu dikenali sebagai Tan, 58, berkata wanita itu sudah berperangai pelik sejak di berpindah ke kawasan kejiranan ini lebih dari enam tahun yang lalu. Tan berkata wanita pelik itu pernah menyembur air pada kereta mendiang isterinya dan turut meludah pada mendiang isterinya itu. Selain itu wanita tersebut juga turut merosakkan kereta milik Tan.

WANITA SIMBAH CAT PADA KERETA DAN BUANG DAGING BABI PADA JIRAN

"Dia memecahkan tingkap kereta saya dengan menggunakan guli dan juga merosakkan dua buah kereta lain yang kepunyaan keluarga saya," katanya, sambil menambah bahawa pada hari Isnin lepas, wanita itu menyimbah cat di sebuah kereta Perodua Myvi milik teman wanita anaknya.

Tan turut berkata dia tidak tahu kenapa wanita itu berkelakuan seperti itu. Laporan polis telah dibuat selepas wanita tersebut menyimbah cat di kereta Perodua Myvi berkenaan.

Wanita itu bagaimanapun sudah ditangkap oleh polis. Menurut polis wanita itu tidak ada rekod masalah mental namun dia kini sudah dihantar untuk menjalani ujian psikologi.

HARIMAU MALAYA LONGLAI 20 MINIT TERAKHIR FINAL PIALA AFF SUZUKI 2014

HARIMAU MALAYA TEWAS 20 MINIT TERAKHIR FINAL PIALA AFF SUZUKI 2014

PUNCA HARIMAU MALAYA LONGLAI 20 MINIT TERAKHIR FINAL PIALA AFF SUZUKI 2014 MENENTANG THAILAND TERJAWAB | Pasukan  Thailand mencatat keputusan selesa selepas mengetepikan Malaysia 2-0 pada aksi akhir pertama Piala AFF Suzuki yang berlangsung di Stadium Rajamangala, Bangkok, Thailand pada Rabu malam.

Skuad Gajah Perang itu tampil dengan aksi pantas melakukan serangan, namun pada babak pertama menyaksikan kedua-dua pasukan terikat seri tanpa jaringan dan dilihat mereka bermain berhati-hati dalam mencari rentak serangan.

Malaysia nyaris membuka jaringan melalui kapten pasukan, Shukor Adan pada minit ke-28, namun percubaannya tersasar.

Dua minit selepas itu, pemain Thailand pula mengasak dan melakukan percubaan tepat ke arah gol, tetapi penjaga gol negara, Farizal Marlias dapat menyelamatkan sepakan yang dilakukan Adisak Kraisorn.

Tidak banyak percubaan berbahaya yang dilakukan oleh skuad Harimau Malaya dan  Gajah Perang dalam tempoh 45 minit pertama permainan.

Hanya dua minit sebelum babak pertama tamat, keadaan pintu gol negara sedikit terancam apabila kesilapan Fadli Shas yang cuba melakukan ‘clearance’,  namun tertanduk ke arah gol sendiri. Mujurlah cubaan itu tersasar di tepi gol.

Bersambung ke babak kedua, pasukan tuan rumah turun dengan lebih kemas mengatur serangan bertubi-tubi memaksa Farizal bekerja keras mengawal gawang.

Barisan pertahanan yang dibarisi Shukor Adan, S.Kunanlan, Zubir Azmi dan Fadli Shas masih gagal mencari kombinasi yang baik untuk mengawal kepantasan pemain lawan.

Harimau Malaya mendapat sepakan percuma pada minit ke-49 yang dilakukan oleh Safiq Rahim, namun gagal menembusi gawang tuan rumah.

Sementara itu, pada minit ke-51 Amri Yahyah dilayangkan kad kuning selepas menjatuhkan pemain Thailand.

Minit ke-71 kesilapan Fadli Shas menjatuhkan Kraisorn dalam kotak penalti membawa padah apabila pengadil Kavalenko Valentin menghadiahkan sepakan penalti yang dilakukan oleh Charyl Yannic Chappuis.

Pengendali Harimau Malaya, Dollah Salleh melakukan dua pertukaran pada minit ke-74 dengan mengeluarkan Badri Radzi dan memasukkan Baddrol Bakhtiar, manakala Safee Sali menggantikan tempat Amri Yahyah.

Minit ke-82, Indra Putra Mahayuddin dilayangkan kad kuning selepas kakinya terkena muka pemain lawan.

Pemain penyerang Kroekrit Thawikan menjaringkan gol kedua Thailand selepas selepas tidak dikawal rapi di kawasan kotak penalti pada minit ke-85.

Pada minit ke-93, peluang untuk merapatkan kedudukan hadir, namun tandukan Indra Putra yang nyaris mencecah gawang dapat diselamatkan penjaga gol tuan rumah, Kawin Thamsatchanan.

Sehingga tamat permainan, Malaysia gagal mencari sebarang gol sekali gus menjadikan tugas sukar buat Harimau Malaya di laman sendiri bagi aksi akhir kedua di Stadium Nasional Bukit Jalil Sabtu ini.

SENARAI PEMAIN: 

Thailand: Kawin Thamsatchanan (kapten), Perapat Notechaiya, Kroekrot Thawikan, Suttinum Phukhom, Sarach Yooyen, Charyl Yannic Chappuis, Adisak Kraisorn, Mongkol Thosakrai,Narubadin Weerawatnodom, Tanaboon Kesarat, Chanathip Songrasin
Jurulatih: Kiattisuk Senamuang

Malaysia: Mohd Farizal Marlias, Safiq Rahim, Norshahrul Idlan Talaha, Muhammad Shukor Adan (kapten), Indra Putra Mahayuddin, Mohd Badadri radziri Mohd Radzi, S.Kunanlan, Mohd Amri Yahyah, Azammuddin Mohd Akil, Muhammad Zubir Mohd Azmi, Mohamad Fadli Shas
Jurulatih: Dollah Salleh

Pengadil: Kovalenko Valentin (Uzbekistan)

PUNCA SEBENAR REMAJA 15 DAN 17 TAHUN BERNIKAH

KISAH BENAR REMAJA 15 DAN 17 TAHUN BERNIKAH

'KAMI NIKAH BUKAN NAK TUTUP AIB' | Kluang: Mengejutkan apabila satu pasangan remaja berusia 15 dan 17 tahun mendirikan rumah tangga akhir bulan lalu hingga menjadi 'viral' dan tersebar secara meluas di laman sosial Facebook kebelakangan ini.

Difahamkan, pasangan terbabit Muhd Muaz Mislan, 15, dan Nur Izzati Amiera Ishak, 17, dinikahkan pada 30 November lalu selepas mendapat persetujuan keluarga kedua-dua belah pihak.

Muhd Muaz, dalam satu entri di laman sosial Facebook miliknya sehari selepas majlis itu menafikan perkahwinan pada usia muda itu disebabkan mahu menutup perkara negatif sebaliknya atas dasar keluarga.

"Asal (apabila) kahwin muda je (saja) mesti orang cakap macam-macam, benda itu Muaz dah sedia awal sebenarnya.

"Perkahwinan Muaz bukan atas dasar sebab bunting ke, dia nak mati ke (atau) apa benda semua la (lain-lain hal) tetapi atas dasar keluarga," katanya dalam entri Facebook miliknya, semalam.