kisah keluarga bahagia

assalamualaikum!
hehehehe!
kali neyh, izinkan saya kongsi cerita~
mungkin anda pernah mendengarnya di mana2~
tapi, enjoy la~
mungkin juga isinya agak 11SX sikit~
hahaha! baca dulu, baru tau!!


tersebut la kisah di mana sebuah keluarga yang terdapat 5 orang ahli kesemuanya~
(seperti gambar di atas~ hiasan je tau! :'P)

Papanya, bernama Encik Deromy~ Masa muda di panggil Justin Bibir~
C mama namanya Puan Berusy~ Dan masa mudanya terkenal dengan jolokan Maria Kari~
Anaknya, yang paling kecik bernama Soapy dan yang kakak namanya c Shampooy~
Yang kita nak ceritakan tentang yang lelaki tuh!
Namanya c baldy~





Pada suatu hari, bapanya, encik Deromy mintak tolong la ngan c Baldy neyh~
"Baldy! Tolong bapak, anakku sayang intan payung!"
Sambil korek hidung, c baldy pun jawab, "Tolong apa dia, bapak ku sayang, emas, permata zamrudku?"
"Tolong bapak beli ketam!!" Kata Encik Deromy lagi~
Dengan pantas c Baldy menjawab, "No hal la! Baldy memang suka jalan-jalan di pasar sana~Ramai awek lalu-lalang!"
"Belikan bapak sepuluh ekor ketam jantan dan 10 ekor ketam betina!!" Lagi pantas Encik Deromy berkata sambil menghulurkan duit~ Dan siap menolak anaknya yang comel itu keluar dan menutup pintu rumah~
Pada masa itu, kakak c Baldy, Shampooy dan adiknya, Soapy sedang nyenyak tidur petang~

Imbas kembali~
Cerita sebenarnya, Encik Deromy dan Puan Berusy nak buat "projek" di siang hari~
Maklumlah~ Encik Deromy neyh selalu sibuk dengan kerja dan selalu "outstation"~
Dan kali ini, dia berada di luar tugas dan masa yang terluang kini hanya untuk isteri dan anak-anak-anaknya~
"Macam mana??" Bingung Encik Deromy~
"Alaaaa~ Suruh lah c Baldy tuh main jauh-jauh! Ayang dah tak tahan neyh!" Kata c isteri~
"Jangan la! Nanti dia dapat tahu pulak!" Potong Encik Deromy~
"Apa kata~~~ suruh dia beli ketam!" sambung c isteri~
"Yaa! itu dia! Kebetulan Abang pun nak makan ketam! Kita suruh anak kita yang comel tu beli ketam jantan dan betina!~" Dengan penuh keyakinan Encik Deromy berkata~
Untuk makluman, Encik Deromy memang dari dulu suka memakan ketam jantan dan isterinya, Puan Berusy gemar pada ketam betina yang banya telur~
"Baiklah~~" si isteri yang ketika itu sudah %&*#@$ sambil ketawa kegirangan~
( %&*#@$ = korang fikir la sendiri! hahahaha!)


Kembali ke masa kini~~~
Setelah mengarahkan anaknya, c Baldy untuk membeli ketam,
Dan setelah menutup pintu, dengan yakin c bapa masuk ke bilik dan berlaku lah apa yang patut berlaku bagi pasangan suami isteri yang sudah sah bernikah dan mengikut hukum syariah~~~~
~~~~~
(ini pun untuk korang suma fikir2 sendiri~ hahaha!)

Setelah c Baldy jauh berjalan~
Dan sambil menggaru kepala, c Baldy pun berkata di dalam hatinya~
"Macam mana la aku nak tahu mana satu jantan dan mana satu betina ??"
"Pelik la PAPA neyh!!"
"Kena balik dan tanya neyh!!!"
c Baldy pun berlari-lari anaklah untuk pulang ke rumah~
Dan setelah sampai di rumah, belum sempat mengetuk pintu,
Dia terdengar suara mama dan papanya~

"hehehe! apa rasanya, papanya????" kedengaran suara puas dari mamanya~
"adeyh~~ mama tanya lagi~~ sedap la~~~ NAIK2 MISAI PAPA DIBUATNYA~~" kedengaran juga suara yang bagaikan keletihan dari papanya~
dengan selamba papanya bertanya kepada mamanya~ "mamanya??? apa rasanya???"
"yeeeaaa~~ NAIK2 MATAKU PAPANYA~~~" mamanya menjawab sambil kedengaran ketawa kecil~
"next round?????" serentak mamanya dan papanya berkata~

setelah mendengar kata-kata mama dan papanya~
c Badly pun berlari~
lari~
lari dan lari~
bagaikan seekor harimau bintang~
lari lagi~
kelihatan seperti harimau belang pun ada jugak~
dan lari~
lariiiii~
bagai kan mencari sesuatu kepastian~


TOK! TOK!! TOK!!!
kedengaran pintu rumah di ketuk~
Encik Deromy yang ketika itu duduk membaca surat khabar dengan perlahan melangkah untuk membuka pintu~ (penatlah katakan lepas projek~~ hahahaha!)
"Baldy sudah dapat papa!!! Nah! plastik biru neyh jantan 10 ekor! yang plastik hitam neyh betina 10 ekor!" jawab Baldy keriangan~
Puan Berusy yang ketika itu menonton televisyen tekejut dan ada rasa sikit-sikit bangga pada anaknya yang mampu mencari ketam jantan dan betina dengan sendirinya~
"mama bangga dengan Baldy! macam mana Baldy tahu yang jantan dan betina ketam neyh, anakku yang pintar???" 
tanya Puan Berusy sambil membelai anaknya yang comel itu~

"Alaaaa~ tak susah la! yang jantan, tengok~~ tengok neyh~~~ yang jantan, MISAINYA NAIK-NAIK sikit dan yang betina, tengok tuh MATANYA PULAK YANG NAIK-NAIK~ "
Encik Deromy dan Puan Brusy tersengih-sengih sambil menggeleng-gelengkan kepala~
(KANTOI!!!)

hahahahahaha!
bijak tak karakter utama dalam cerita neyh?? nama dia Baldy~
wakakakaka!
enjoy3!!
P/S : jangan ambil serius! ini cerita hanya rekaan semata-mata! :'P





Photobucket
ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
JANA PENDAPATAN TANPA HENTI WALAUPUN ANDA TELAH BERHENTI!
BINA BLOG BISNES UNTUK KEMBANGKAN BISNES ANDA DI INTERNET! MURAH & CEPAT!
Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Comments

ahhahahaah, lawak2..aku baru jaa makan ketam td tengahhari hhahaha

Reply

hakhakhahakk..gilaksss laa YB.. tempias sdh airliur ku ni kapetmu nii.

Reply

hahahaha! lucu kan~~~ :'P

Reply

wahahaha.. lawaknya crt ni..

Reply

Post a Comment