Menu

assalamualaikum!
hehehehe!
kali neyh, izinkan saya kongsi cerita~
mungkin anda pernah mendengarnya di mana2~
tapi, enjoy la~
mungkin juga isinya agak 11SX sikit~
hahaha! baca dulu, baru tau!!


tersebut la kisah di mana sebuah keluarga yang terdapat 5 orang ahli kesemuanya~
(seperti gambar di atas~ hiasan je tau! :'P)

Papanya, bernama Encik Deromy~ Masa muda di panggil Justin Bibir~
C mama namanya Puan Berusy~ Dan masa mudanya terkenal dengan jolokan Maria Kari~
Anaknya, yang paling kecik bernama Soapy dan yang kakak namanya c Shampooy~
Yang kita nak ceritakan tentang yang lelaki tuh!
Namanya c baldy~





Pada suatu hari, bapanya, encik Deromy mintak tolong la ngan c Baldy neyh~
"Baldy! Tolong bapak, anakku sayang intan payung!"
Sambil korek hidung, c baldy pun jawab, "Tolong apa dia, bapak ku sayang, emas, permata zamrudku?"
"Tolong bapak beli ketam!!" Kata Encik Deromy lagi~
Dengan pantas c Baldy menjawab, "No hal la! Baldy memang suka jalan-jalan di pasar sana~Ramai awek lalu-lalang!"
"Belikan bapak sepuluh ekor ketam jantan dan 10 ekor ketam betina!!" Lagi pantas Encik Deromy berkata sambil menghulurkan duit~ Dan siap menolak anaknya yang comel itu keluar dan menutup pintu rumah~
Pada masa itu, kakak c Baldy, Shampooy dan adiknya, Soapy sedang nyenyak tidur petang~

Imbas kembali~
Cerita sebenarnya, Encik Deromy dan Puan Berusy nak buat "projek" di siang hari~
Maklumlah~ Encik Deromy neyh selalu sibuk dengan kerja dan selalu "outstation"~
Dan kali ini, dia berada di luar tugas dan masa yang terluang kini hanya untuk isteri dan anak-anak-anaknya~
"Macam mana??" Bingung Encik Deromy~
"Alaaaa~ Suruh lah c Baldy tuh main jauh-jauh! Ayang dah tak tahan neyh!" Kata c isteri~
"Jangan la! Nanti dia dapat tahu pulak!" Potong Encik Deromy~
"Apa kata~~~ suruh dia beli ketam!" sambung c isteri~
"Yaa! itu dia! Kebetulan Abang pun nak makan ketam! Kita suruh anak kita yang comel tu beli ketam jantan dan betina!~" Dengan penuh keyakinan Encik Deromy berkata~
Untuk makluman, Encik Deromy memang dari dulu suka memakan ketam jantan dan isterinya, Puan Berusy gemar pada ketam betina yang banya telur~
"Baiklah~~" si isteri yang ketika itu sudah %&*#@$ sambil ketawa kegirangan~
( %&*#@$ = korang fikir la sendiri! hahahaha!)


Kembali ke masa kini~~~
Setelah mengarahkan anaknya, c Baldy untuk membeli ketam,
Dan setelah menutup pintu, dengan yakin c bapa masuk ke bilik dan berlaku lah apa yang patut berlaku bagi pasangan suami isteri yang sudah sah bernikah dan mengikut hukum syariah~~~~
~~~~~
(ini pun untuk korang suma fikir2 sendiri~ hahaha!)

Setelah c Baldy jauh berjalan~
Dan sambil menggaru kepala, c Baldy pun berkata di dalam hatinya~
"Macam mana la aku nak tahu mana satu jantan dan mana satu betina ??"
"Pelik la PAPA neyh!!"
"Kena balik dan tanya neyh!!!"
c Baldy pun berlari-lari anaklah untuk pulang ke rumah~
Dan setelah sampai di rumah, belum sempat mengetuk pintu,
Dia terdengar suara mama dan papanya~

"hehehe! apa rasanya, papanya????" kedengaran suara puas dari mamanya~
"adeyh~~ mama tanya lagi~~ sedap la~~~ NAIK2 MISAI PAPA DIBUATNYA~~" kedengaran juga suara yang bagaikan keletihan dari papanya~
dengan selamba papanya bertanya kepada mamanya~ "mamanya??? apa rasanya???"
"yeeeaaa~~ NAIK2 MATAKU PAPANYA~~~" mamanya menjawab sambil kedengaran ketawa kecil~
"next round?????" serentak mamanya dan papanya berkata~

setelah mendengar kata-kata mama dan papanya~
c Badly pun berlari~
lari~
lari dan lari~
bagaikan seekor harimau bintang~
lari lagi~
kelihatan seperti harimau belang pun ada jugak~
dan lari~
lariiiii~
bagai kan mencari sesuatu kepastian~


TOK! TOK!! TOK!!!
kedengaran pintu rumah di ketuk~
Encik Deromy yang ketika itu duduk membaca surat khabar dengan perlahan melangkah untuk membuka pintu~ (penatlah katakan lepas projek~~ hahahaha!)
"Baldy sudah dapat papa!!! Nah! plastik biru neyh jantan 10 ekor! yang plastik hitam neyh betina 10 ekor!" jawab Baldy keriangan~
Puan Berusy yang ketika itu menonton televisyen tekejut dan ada rasa sikit-sikit bangga pada anaknya yang mampu mencari ketam jantan dan betina dengan sendirinya~
"mama bangga dengan Baldy! macam mana Baldy tahu yang jantan dan betina ketam neyh, anakku yang pintar???" 
tanya Puan Berusy sambil membelai anaknya yang comel itu~

"Alaaaa~ tak susah la! yang jantan, tengok~~ tengok neyh~~~ yang jantan, MISAINYA NAIK-NAIK sikit dan yang betina, tengok tuh MATANYA PULAK YANG NAIK-NAIK~ "
Encik Deromy dan Puan Brusy tersengih-sengih sambil menggeleng-gelengkan kepala~
(KANTOI!!!)

hahahahahaha!
bijak tak karakter utama dalam cerita neyh?? nama dia Baldy~
wakakakaka!
enjoy3!!
P/S : jangan ambil serius! ini cerita hanya rekaan semata-mata! :'P





Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
JANA PENDAPATAN TANPA HENTI WALAUPUN ANDA TELAH BERHENTI!
Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift!

5 Comments:

  1. ahhahahaah, lawak2..aku baru jaa makan ketam td tengahhari hhahaha

    ReplyDelete
  2. hakhakhahakk..gilaksss laa YB.. tempias sdh airliur ku ni kapetmu nii.

    ReplyDelete

 
Top