Rianti Cartwright Murtad Kerana Cinta?


Pelakon Filem Agama Ayat-Ayat Cinta Murtad Angkara Cinta | Betullah pepatah melayu kata bahawa cinta tu buta.. Buktinya, sorang pelakon wanita cantik yang pernah membintangi sebuah filem agama, MURTAD kerana cinta..

Korang kenal tak dengan nama Rianti Cartwright? Tak kenal ye? Kalau gua sebut nama Aisyah dalam filem 'Ayat-ayat Cinta'? Korang kenal tak?

Pelakon cantik tu diberitakan dah murtad apabila memilih untuk berkahwin dengan seorang lelaki Kristian.. Dia memilih untuk gadaikan pegangan agama dia semata-mata kerana cinta..

Ketika ditemubual oleh media Indonesia tentang status agamanya, pelakon tersebut menjawab.., “Bagi saya, ada yang boleh dikongsi bersama dan ada yang tidak boleh.”

Rianti bagaimanapun berkata dia bahagia setelah menjadi isteri kepada Alfonso Nainggolan atau Cas, selepas berkahwin pada 17 September lalu di Gereja Old St Patrick, New York, Amerika Syarikat.

“Saya sekarang amat bahagia,” kata aktres berusia 28 tahun itu.

Perghh!!! Hebatkan penangan cinta ni beb.. Manusia sanggup buat apa saja demi cinta tanpa sedar bahawa cinta tu sebenarnya tak ke mana..

Dorang tu tak sedar, tanpa akal yang waras, cinta tu sebenarnya hanyalah rubbish!!
ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
JANA PENDAPATAN TANPA HENTI WALAUPUN ANDA TELAH BERHENTI!

9 Comments

...bagaimana pula seorang kristian yg berkahwin dengan individu agama lain & bertukar agama seperti yang dilakukan oleh perempuan ini?...cinta dia pn rubbish jga ke?...

Reply

Spannar King...sama je...kalau masuk Islam hanya kerana cinta untuk berkahwin...melainkan mereka berfikir dan mengakui kebenaran pilihan agama itu adalah kebenaran yang utama...saya pun kahwin mualaf..alhamdulillah cintanya pada Allah lebih dari gue namun gue nga jeles :P

Reply

bebas beragama la...apa lah heboh sangat...takkan kristian jak yg blh masuk agama islam..islam x blh pula...apa la...

Reply

hahahaha...lawak la...ingat kalo dah masuk kristian terus jadi murtad dan cinta tu jadi 'rubbish' ka??....heran pula saya dengan orang beragama lain pun masuk islam pun terus murtad ga orang tu dan cinta pun jadi sampah..pikir jangan terlalu sempit sangat...semua orang pun mahu bahagia la

Reply

indon ma...lu apa heran

Reply

aku murtad ...rileks jer

Reply

kalau dh murtad tu memang tempah jadi kerak api neraka la... kerana yg nyata akhirat itu yg abadi..! jadi, pilihan di tangan sendiri.. nak SYURGA atau NERAKA??

Reply

surga neraka tu tuhan yg tentukan bukan awak...

Reply

yes... syurga atau ke nerake mmg tuhan yg tntukan .. p jalan ke syurga atau ke nerake awak sendr yg tentukan... allah bg kite pilihan.. same ade nak ke nerake atau ke syurga... jd pilihan di tgan kite... so pk la sendiri... islam bukan agama yg leh di perlekeh kan ok.. pengnut lain leh masuk islam... tapi pengnut islam x boleh keluar dr islam sesuke ati.. septi agama lain ade peraturan n undang2 nye... same gak ngan islam.. ini undang2 nye.. yg di tentukan oleh allah bukan manusia... islam ade maruah... bukan senang2 je nak di perlekeh kan... suke masuk.. x suke belah.... pegangan ape camtu....

Reply

Post a Comment