SENARAI SAIZ ZAKAR LELAKI MENGIKUT NEGARA - MALAYSIA TEMPAT KE 106

SAIZ ZAKAR LELAKI MENGIKUT NEGARA | Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  


Diet dan gaya hidup dari generasi ke generasi yang menjadi punca genetik sesuatu kaum di pelbagai negara. Hasilnya, setiap bangsa dan negara tidak mempunyai saiz zakar yang serupa semasa ereksi.

Berikut adalah saiz zakar purata semasa ereksi di seluruh dunia di negara-negara berdasarkan beberapa sumber dari yang paling panjang kepada paling pendek dalam lelaki berumur 26 hingga 40 tahun.


Menurut peta ini, Congo, Ecuador, Ghana, Colombia dan Venezuela adalah negara-negara yang mempunyai saiz purata zakar yang teratas di dunia, manakala Korea Selatan, Kemboja, Thailand, India dan Myanmar - semua di timur Asia - antara negara yang berada di ranking saiz purata zakar yang kecil.

Fakta Ringkas:

  • The Republic Dem. Congo menduduki tempat teratas, dengan saiz purata zakar para lelakinya adalah 7.1 inci atau 18cm 
  • Kedua dalam senarai adalah Ecuador di mana saiz purata adalah 6.9 inci atau 17.5cm (diukur), dan Ghana adalah di tempat ke-4 dengan saiz purata sebanyak 6.8 inci atau 17.3cm.
  • Di kedudukan ke-5 adalah Colombia, di mana saiz purata adalah 6.7 inci atau 17cm (diukur), dan di tempat ke-6 adalah Venezuela, di mana saiz purata ialah 6.7 inci atau 17cm (diukur).
  • Di tempat ke-7 adalah Lubnan, diikuti dengan Jamaica di nombor 12, Brazil di nombor 15, Perancis pada nombor 17, Republik Czech di nombor 22, Belanda di nombor 27, Itali di nombor 31.
  • Mesir telah diletakkan di kedudukan ke-33, Denmark pada nombor 42, Mexico di nombor 49, Morocco pada nombor 51, ​​Sweden di nombor 58, Greece di nombor 61, Cili di nombor 64, Jerman di nombor 68, Norway pada nombor 72.
  • United Kingdom di tempat ke-82, Sepanyol di nombor 85, Australia di nombor 94, Amerika Syarikat pada nombor 98, Ireland di nombor 99, Romania di nombor 101, Indonesia pada nombor 104, Malaysia di nombor 106.
  • Kumpulan negara terakhir yang dianggap mempunyai saiz zakar terkecil adalah Jepun di nombor 110, China di nombor 112, India pada nombor 116, Thailand pada nombor 117, dan Korea Selatan di kedudukan ke-119.


ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
JANA PENDAPATAN TANPA HENTI WALAUPUN ANDA TELAH BERHENTI!

18 Comments

alhamdulillah..saya berasal dari congo..

Reply

patot la aku rasa selama ni aku macam pandai ckp congo..urmm..rupanya ad cket darah congo kt dlm diri ni..

Reply

pasni ramai anak gadis nk cari mamat congo..kompem puas

Reply

aku pon sama...ptt la sehari dua rasa semcm je...ada darah congo rupenye

Reply

aku pelik r... orang congo hitam2..botak pulak tu.. tp aku ni putih je..rambut lurus macam rebonding.. dagu pun macam pakai botox.. tah la..tak tau nak kata..hrmmm

Reply

aku berketurunan Congo. Zip seluar aku selalu rosak. Korang tahu kan kenape??

Reply

mmg pada kecil saya sering melatah dalam bahasa congo. kini saya telah temui jawapan yang selama ini saya cari..
p/s:-sering berasa malu keluar berjalan kerana.. menjadi "tumpuan" pada "bonjolan" pada seluar..

Reply

dari dulu mak aku cakap, aku berketurunan congo... tapi aku malu. barang sulit ini terlalu menyerlah sehinggalah suatu hari seorang wanita barat memujiku. dan sekarang aku sangat bersyukur dan berbangga. hidup congo!!!

Reply

pencarian kepada masalah keturunan saya kini telah berakhir.. sekarang saya telah menemui jawapan yang benar2 pasti.. walaupun saya berdarah congo..saya akan meneruskan hidup di malaysia seperti biasa

Reply

plak dh .. haha

Reply

rmai plak yg mgaku congo . .sial la . wlupon aku ktrunan mlysia . . tp aku ttp rajin . .wakaka . . giler

Reply

alahai korang ni semua...real la sikit.ishhhh...yang saya tau,saya ni ada darah equador dan congo! adohai...

Reply

bagus2..ini yg kita mahukan..semua rakyat malaysia bercita2 memiliki batang yang besar.. teruskanlah bermimpi

Reply

Malaysia boleh!

Reply

tak tepat langsung fakta ni

Reply

orsang atas ni zakar kecik..tu yg xleh terima kenyataan tu

Reply

aku org malaysia tp saiz sama jer cam congo. ni kene chek asal keturunan ni.

Reply

patut la aku itam...rupanya aku org congo..kini aku bangga jd mat congo...
1........conggo..conggo boleh.....

Reply

Post a Comment